English
Opis filmu
Seanse
brak seansów
  Metka
Czy chcesz obejrzeć ten film?
tak!niemoże
Zapisz
Udostępnij opis
Metki innych
zielone: 70
żółte: 80
czerwone: 59
obejrzeć i tyle
~ muzka
koreańskie kino niezależne.
~ panipak
ciekawe. ale za dużo Derridy, pani Zając.
~ okon
będzie się działo! ;-)
~ psubrat
?
~ chmielu
dziwny horror
~ jume
zobaczymy
~ lovigus
moze byc 28 lipca
~ ewamkukula
Zupełna porażka. Zresztą najlepiej zareklamował film przed pokazem sam reżyser: "film będzie brutalny i jednocześnie nudny ". Nic dodać, nic ująć.
~ mirkules
Kompletnie nie odnalzłam się ani w filmie ani w dyskusji z reżyserem. Film o niczym... Brutalny, nieco niesmaczny - z jednej strony industrialna przestrzeń z drugiej strony upośledzona relacja międzyludzka. Trzea uzbroić się w cierpliwość by nie zasnąć. Nudny.
~ pinion
horror
~ viesna
Wycieńczeni
Exhausted / Gogal
reż. Kim Gok / Korea Południowa 2008 / 128’
napisy: polskie i angielskie

Obsada

Jang Liu, Park Ji-Hwan, Oh Keun-Young

Opis filmu

Gogal (Exhausted) nazwany przez jednego z krytyków horrorem transgresyjnym, jest filmem o wysmakowanej formie wizualnej, nakręconym na pokrytej zanieczyszczeniami, ziarnistej kliszy 8mm. Kim Gok, do tej pory zajmujący się głównie tematami politycznymi, w tym pierwszym samodzielnie wyreżyserowanym filmie (wcześniejsze powstawały w tandemie z bratem reżysera, Kim Sunem) skupił się na transgresyjnym wymiarze relacji międzyludzkich. Film otwiera scena "pojmania" kobiety przez mężczyznę, na bezkresnym, pełnym błota polu nieopodal fabryki. Kobieta jest wykorzystywaną prostytutką, mężczyzna jej opiekunem i alfonsem. Opowieść rozwijająca się w na swój sposób pięknych, postindustrialnych przestrzeniach pełnych błota, brudu i dymiących fabryk, wymaga od widza zmiany nawyków interpretacyjnych. Reżyser stworzył harmonijny pod względem rozkładu sił i kompozycji obraz, który trudno oceniać w prostych kategoriach moralnych czy estetycznych. Wplecione w fabułę mocne sceny pornografii i skrajnej przemocy, ironicznie stawiają pytanie o konsekwencje zniewolenia umysłu przez reprezentację ciała i przesuwanie znaków wartości między tym, co piękne a odrażające. Jednocześnie, badając granice dzieła filmowego jako drogi do wyzwolenia od pierwotnych iluzji i dychotomii, reżyser doprowadza opowieść do skrajnego i nieuchronnego wyczerpania formy filmowej.

Agnieszka Zając

Moje AFF
Strona archiwalna 1. edycji (2010 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.americanfilmfestival.pl
Nawigator
październik 2010 (1. edycja)
PWŚCPSN
1819 20 21 22 23 24
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu:
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty 2010-2011
aff@snh.org.pl
www.americanfilmfestival.pl
realizacja: Pracownia Pakamera