|
Nasza muzyka
Our Music / Notre musique
reż. Jean-Luc Godard
/
Francja, Szwajcaria 2004
/
79’
napisy: polskie i angielskie
Retrospektywa: Jean-Luc Godard
2 razy 50 lat kina francuskiego,
Alphaville, czyli dziwne przygody Lemmy’ego Cautiona,
Armida,
British Sounds,
Charlotte i Véronique lub Wszyscy chłopcy mają na imię Patryk,
Chinka,
Co złego dzieje się ze światem,
Detektyw,
Do Thomasa Wainggai (Epizod filmu Przeciw zapomnieniu),
Do utraty tchu,
Dwie lub trzy rzeczy, które wiem o niej,
Dzieci bawią się w Rosję,
Dzieciństwo sztuki,
Film jak inne,
Film Socjalizm,
Francja, zabawa dwojga dzieci (I),
Francja, zabawa dwojga dzieci (II),
Historia wody,
Historia/e kina (I),
Historia/e kina (II),
Historia/e kina (III),
Imię Carmen,
Jak leci?,
Jeden plus jeden,
JLG/JLG – Autoportret grudniowy,
Kamera-oko ,
Karabinierzy,
Katastrofa,
Kino-ulotki,
Kobieta jest kobietą,
Kobieta zamężna,
Kokietka,
Król Lear,
Lekkie i ciężkie. Lekkie rozmowy o ciężkich tematach pomiędzy dwojgiem przyjaciół ,
Lenistwo (epizod w Siedem grzechów głównych),
List do Freddy’ego Buache,
List do Jane,
Made in USA,
Métamorphojean,
Męski, żeński: 15 scen z życia ,
Miłość (w) Miłość i wściekłość ,
Modlitwy za refuseników,
Modlitwy za refuseników (2),
Montparnasse-Levallois,
Mozart na zawsze,
Na moje nieszczęście,
Nadzieja / Mikrokosmos ,
Nasza muzyka,
Niemcy, rok 90 – punkt zero,
Notatki na temat filmu Zdrowaś Mario,
Nowa fala,
Numer dwa,
Operacja ‘beton’,
Osobliwa szajka,
Ostatnie słowo,
Pasja,
Plus Oh!,
Pochwała miłości,
Początek XXI wieku,
Pogarda,
Powrót Charlotte,
Pozdrawiam cię, Sarajewo,
Pravda,
Prawdziwy fałszywy paszport,
Quand la gauche sera au pouvoir,
Radosna wiedza,
Ratuj się kto może,
Reklamy dla Girbaud,
Scenariusz do Ratuj się kto może,
Scenariusz filmu Pasja,
Służąca do wszystkiego,
Spotkanie z Woodym Allenem,
Stare miejsce,
Szalony Piotruś,
Sześć razy dwa, albo ponad i poza komunikacją (I),
Sześć razy dwa, albo ponad i poza komunikacją (II),
Sześć razy dwa, albo ponad i poza komunikacją (III),
Sześć razy dwa, albo ponad i poza komunikacją (IV),
Tu i wszędzie,
Utopie,
Uważaj z prawej,
W hołdzie Erykowi Rohmerowi,
W mroku czasów (w) Dziesięć minut później: wiolonczela,
Walki we Włoszech,
Weekend,
Wiatr ze wschodu,
Wielki oszust (w:) Najpiękniejsze oszustwa świata,
Wielkość i upadek drobnego przemysłu filmowego,
Włodzimierz i Róża,
Wolność i ojczyzna,
Wszyscy się przechadzaliśmy,
Wszystko w porządku,
Wybrane momenty z historii kina,
Zapłata z góry albo miłość w roku 2000,
Zdrowaś Mario,
Zmienić obraz,
Żołnierzyk,
Żyć własnym życiem
Obsada
Sarah Adler, Nade Dieu, Jean-Christophe Bouvet, Rony Kramer, Mahmoud Darwich
nagrody
IFF San Sebastián 2004 – FIPRESCI Prize For Film of The Year
Opis filmu
W Naszej muzyce Godard bada granice ludzkiej komunikacji, powracając zarazem do problemu historii i jej reprezentacji. Ten filmowy esej składa się z części zatytułowanych: Piekło, Czyściec i Niebo, co jest oczywistym odniesieniem do Boskiej komedii Dantego, jak i do malarskich tryptyków. Piekło składa się z montażu fragmentów filmów poświęconych wojnie i zniszczeniu, takich jak Noc i mgła (Nuit et brouillard, 1955) Alain Resnais, Aleksander Newski (Aleksandr Newskij, 1938) Sergieja Eistensteina i Fort Apache (1948) Johna Forda. W Piekle autor stawia tezę, że walka i destrukcja to trwały element ludzkiej historii. W Czyśćcu, najbardziej rozbudowanej i złożonej części filmu (co jest także specyfiką malarskich tryptyków), postać o nazwisku Jean-Luc Godard przybywa do zniszczonego wojną Sarajewa, by na kongresie literackim wygłosić wykład pod tytułem Tekst i obraz. W pozbawionym dialogu Niebie reżyser pokazuje raj, którego strzegą amerykańscy żołnierze. Tę cześć można uznać za żart z amerykańskich prób stworzenia raju na ziemi za pomocą broni, jak i wyraz niechęci Godarda do wszelkiego typu hegemonii wprowadzanych w imię zapewnienia ludzkości szczęścia.
Ewa Mazierska
|
|
Moje AFF
Strona archiwalna 1. edycji (2010 rok)
Nawigator
październik 2010 (1. edycja)
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu:
|