English
Ciekawostki z przestrzeni NH
29 sty 11
Gaspar Noé: Żyjemy w świecie, w którym wszystko uzależnia

Niektórzy twierdzą, że forma jest u mnie ważniejsza niż treść. Nie wiem, nie rozdzielam tego. Oczywiście myślę obrazami, nie treścią, to, że mój ojciec był malarzem, miało na pewno wpływ na mój filmowy język. Ale realizując film nie skupiam się wyłącznie na estetycznej stronie, choć dzisiaj ta estetyczna strona jest bardzo ważna. W filmie "Wkraczając w pustkę" wykorzystałem swoje znaki firmowe, jest i światło stroboskopu, są powolne ujęcia, z kolei w postprodukcji dodaliśmy wyciemnienia imitujące zamykanie oczu. Ale ludzie często pytają mnie: dlaczego ten stroboskop? Odpowiedź jest tak głupia, że nawet nie wiem, czy mogę o tym mówić… Kiedyś dostałem książkę: "Jak być na haju w legalny sposób?". I tam opisano różne sposoby, dzięki którym możesz odlecieć nie łamiąc prawa: różne techniki oddychania, skok ze spadochronem, zjedzenie ostrych papryczek ma ponoć przypominać stan po zażyciu kokainy itd. W którymś akapicie było napisane, że długotrwałe przebywanie w przestrzeni wypełnionej światłem stroboskopu, przyglądanie się tym pulsującym rozbłyskom może wprowadzić w odpowiedni trans. Zakupiłem sprzęt stroboskopowy ze zmienną szybkością migania światła - po piętnastu minutach zabawy można mieć naprawdę niezły odjazd. Pomyślałem sobie, że chciałbym, żeby ludzie wychodzili z moich filmów i czuli się tak, jakby byli na haju. Zahipnotyzowani. Większość, która wychodziła z "Wkraczając w pustkę" mówiła: jestem wykończony, dosłownie wycieńczony. O to chodziło.

Granica między sztuką a pornografią. Gaspar Noé w Stopklatce

o filmie


Moje AFF
Strona archiwalna 1. edycji (2010 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.americanfilmfestival.pl
Nawigator
październik 2010 (1. edycja)
PWŚCPSN
1819 20 21 22 23 24
Skocz do cyklu
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu:
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty 2010-2011
aff@snh.org.pl
www.americanfilmfestival.pl
realizacja: Pracownia Pakamera